۰۱ اردیبهشت ۱۳۸۸

انتخاب از گذشته تا حال

انتخاب یک نفر برای زندگی مشترک واقعا کار مشکلیه و باید دقت زیادی کرد ، هم برای آقایون و هم برای خانم ها ، برای انتخاب باید هزار تا مورد را مد نظر قرار بدی مثل اینکه اخلاق طرف مقابلت چطوریه و اصلا به اخلاق خودت می خوره ، و یا خانواده ها ،وضعیت اجتماعی ، سطح فرهنگی ،تحصیلات ، عادات و رفتارها و علایق و سلایق ، زیبایی ظاهر و خیلی چیزای دیگه با هم جور در میاد.

تو تمام این موارد از آخری نمیشه گذشت. البته نه اینکه طرفت آخر قیافه باشه،ولی حداقل اینکه ظاهر هر دو طرف با هم تناسب داشته باشه. در اصطلاح به هم بیان. در این مورد خانم ها زیاد مشکلی ندارن ولی آقایون در طول تاریخ این مشکل داشتن .

در سال های یکم دورتر آقایون که اصلا تا بعد مراسم عقد هم همسرشون را نمیدین و خوب قاعدتا نمیتونستن نظری داشته باشن.

ولی امروزه، خانم ها چادر ،روبنده و نقاب های سنتی را کنار گذاشتن و باید گفت کار آقایون برای انتخاب همسر مناسب خود آسان تر شده(از لحاظ قیافه و صورت) ولی قضیه پیچیده تر از اینهاست ، چون اصلا اینطور نیست. خانم های محترم آنچنان با مهارت از مواد آرایشی استفاده می کنند که واقعا تشخیص ظاهرشون اونهم در یک نگاه (اسمایلی نظر اسلامی) واقعا غیر ممکنه.

استفاده از این مواد در بعضی از افراد آنقدر زیاد شده که آدم فکر میکنه طرفش تو سیر... کار میکنه، این مشکل چند وقته داره برای خانم ها هم پیش میاد (با آرایش آقایون).

بهتر نیست وقتی دو نفر می خواهند در معرض انتخاب هم قرار بگیرند با واقعیت روبرو باشند.( که در واقعیت هم ما ایرانیان دومین یا سومین نژاد زیبای دنیا هستیم) و قطعا مشکلات بعدی کمتر خواهد بود. انتخاب اینگونه اصلا انتخاب فرد مورد نظر نیست و باید گفت انتخاب مواد آرایشی هست که ممکنه در چهره دیگری هم پیدا بشه.

به نظر من اینگونه تغییر قیافه ها چیزی جز دروغ و ریا نیست و کار هر دوطرف برای انتخاب مشکل تر خواهد شد.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

وَ الْقَواعِدُ مِنَ النِّساءِ اللاَّتي‏ لا يَرْجُونَ نِكاحاً فَلَيْسَ عَلَيْهِنَّ جُناحٌ أَنْ يَضَعْنَ ثِيابَهُنَّ غَيْرَ مُتَبَرِّجاتٍ بِزينَةٍ وَ أَنْ يَسْتَعْفِفْنَ خَيْرٌ لَهُنَّ وَ اللَّهُ سَميعٌ عَليمٌ (60)[النور، سوره ي 24ام] ‌‌‌‌‌‌‌‌‌
و نشستگان از زنان آنهاكه اميد ندارند هيچ ازدواجي پس نيست بر انان گناهي كه بگذارند پوشش شان را غير ظاهرشوندگان با زينت و طلب پوشيدگي بهتر است برايشان و الله شنوا و داناست
آيا بگذارند چه پوششي را .ميتوان تصور كرد بگذارند پوشش صورت و دستهايشان را (شايد باضافه پا و مو ) ولي درست نيست فكر كنيم بگذارند پوشش بقيه تنشان را
و نبايد فرسودگي صورتشان را با آرايش جبران كنند
اما باز طلب پوشيدگي كردن بهتر است براي زنان مسن. يعني زنان جوان واجب است صورت بدون آرايششان را بپوشند با لباسهايي كه خداوند آفريده .همچنانكه در تورات از روبنده چندين جا نام برده شده و زن حضرت ابراهيم و اسحاق و يعقوب و موسي و پيامبر مان و دختران ايشان و همه ي زنان اصحاب و مومنين بعدي در طول قرون صورتهايشان را مي پوشيده اند و حضرت زينب سلام الله عليها فرزند امام علي (ع) وقتي بعد از روز عاشورا همراه بقيه زنها و بچه ها و امام سجاد(ع) بشكل اسير به كاخ يزيد برده شدند آنجا خطبه اي خواندند و در قسمتي از آن فرموده اند قَدْ هَتَكْتَ سُتُورَهُنَّ پوششهاي دختران رسول خدا را هتك كردي وَ أَبْدَيْتَ وُجُوهَهُنَّ و آشكار كردي (وجوه=)صورتهاشان را تَحْدُو بِهِنَّ الْأَعْدَاءُ مِنْ بَلَدٍ إِلَى بَلَدٍ ميرانند آنان را دشمنان از شهري به شهري وَ يَسْتَشْرِفُهُنَّ أَهْلُ الْمَنَاهِلِ وَ الْمَنَاقِلِ و نظر ميكنند بانها مردم بين راه وَ يَتَصَفَّحُ وُجُوهَهُنَّ الْقَرِيبُ وَ الْبَعِيدُ وَ الدَّنِيُّ وَ الشَّرِيف و ميبيند صورتهايشان را نزديك و دور و پست و شريف بحارالأنوار ج 45 ص133 .
laraybafiha@yahoo.com